Bermuda Şeytan Üçgeni diye adlandırılan bölgede battığı belirtilen
gemiler ya da düştüğü öne sürülen uçaklar kazaların nedenleri konusunda
spekülasyonları körüklüyor. Bu kazalar için net bir açıklama
getirilebilmiş değil. Ancak, UFO vb. gibi bilim dışı iddialar bir tarafa
bırakılacak olursa, okyanus dibindeki metanhidrat yoğuşumlarından
serbest kalarak yükselen metan gazı ve gaz balonlarının yol açabileceği,
aniden ortaya çıkan dev dalgalar gibisinden spekülasyonlar var.
Bermuda şeytan üçgeni ile ilgili 10 (komplo)teori
1.Rotadan Sapma Efsanesi
Tek açıklama, aslında bu konuda bir açıklamanın olmadığıdır. Tüm Bermuda
Üçgeni varsayımları 20. yüzyılda başlayan batıl inançtan başka bir şey
değil. Zamanla kitaplar daha da eskiye giderek denizci hikayelerini konu
edinmeye başladı, hatta Christopher Colombus'un kendi kayıtlarında bile
"Ufukta beliren hareketli ışık huzmeleri", "Gökyüzündeki
alevler","Garip pusula göstergeleri"gibi şeyler yazıdıgını görüyoruz.
Asıl gizem Bermuda Üçgeni denen efsanenin nasıl başlatıldığı. Ve bu
hikayelerin gerek insanlar gerekse konusunda uzman kişilerce hala devam
etmesi.
2.İnsan Hatası
İnsan hatası uçakların ve teknelerin kayıplarının en büyük sebebi
aslında. Rota ve sensörlerle ilgili karışıklıklar pilotlardan
kaynanlanan hatalar. Uçak kazalarının küçük bir kısmını oluştursalar da
bu kazaların %87si ölümle sonuçlanıyor. Ayrıca Bermuda Üçgeni
bölgesinin yoğun bir bölge olması da daha fazla kayıba ve kazalara yol
açıyor. İnsan hatası en büyük neden olarak gösterilebilir ancak birinci
sırada yer alan sebep daha çok tartışma yaratacak bir konu.
3. Hava ve Azgın Dalgalar
Karayipler-Atlantik fırtınaları tahmin edilemeyen bir havaya ve Bermuda
Üçgeni bölgesinde sağanak yağışlara yol açıyor,bu da azgın dalgaları
Bermuda Üçgenindeki kayıpların 3. sebebi yapıyor. Londradaki Lloyd Deniz
zamanı Bilgi Servisinde çalışan Norman Hook isre Bermuda Üçgeni yoktur
diyor. Bunun yerine hava şartlarını, kayıpların nedeni olarak
gösteriyor.
Bölgedeki tahribata neden olan fırtınalar, gemilerin batmasın da ve
uçakların kaybolmasında gözle görülebilir ve kanıtlanabilir bir gerçek.
Son zamanlarda yapılan uydu araştırmaları, tek bir dalganın bile
okyanusun açıklarında 80 metreden daha yükseğe ulaştıgını gösteriyor.
4.Körfez Akıntıları
Körfez akıntıları, okyanusun içindeki bir nehir gibidir. Meksika
körfezinden başlayan akıntı Florida boyunca Kuzey Atlantiğe dökülür.
40-50 mil genişliğinde bir alana hakimdir akıntı, ve denizin dibindeki
yıkıntıyı saatte 5.6 mil hızla yüzeye çıkarabilir.
Körfez akıntısı bir gemiyi ya da uçağı kolayca hareket ettirebilir,
üstelik Bermuda Üçgeni dünyadaki en derin çukurlardan birine sahiptir,
28.000 metreden daha fazla derinliğe sahiptir.
Teknelerin bu çukurlarda sonsuza kadar yok olması oldukça yüksek
ihtimal. Umulmayacak kadar yüksek dalgaların, körfez akıntısını aşıp , 8
metreden daha yükseğe ulaşması bekleniyor. Bu da kayıp uçak ve
gemilerin bulunmasını daha da zor hale getirir.
5. Jeomanyetik Alanlar
Üçgendeki sebepsiz kayıplar pusula ve navigasyon problemleriyle
ilişkilendirilir. Bu da jeomanyetik alanları gerçek kılıyor ve Üçgendeki
kayıplara mantıklı bir açıklama getiriyor. Jeomanyetik alanlardan
kaynaklanan manyetik ekipman problemleri, bunun için 5.sırada yer
alıyor.
Birçok kişi bu bölgede manyetik anormallik oldugunu iddia ediyor ve
bölge tam kuzey ve tam güneyin sıralandıgı dünyadaki iki yerden biri
olma özelliği taşıyor. Rob Gregor'un ve Bruce Gernon'un "Elektronik
Kurbaga" teorisiyle ilişkili olarak, güçlü elektronik dalgalar dünyada
tüm yüzeyi kaplıyor ve oradan da atmosfere yayılıyor,arkasında sis
bulutu bırakarak...
6.Metan Gazı
6. neden ise Atlantikteki gizemli, okyanus yutan türden bir gaz : Metan
gazı. Bermudadaki kayıpların bir kısmı için geniş çaplı varlığıyla
sorumlu tutulan bir gaz türü. Laboratuvar çalışmaları, metan gazının ,
suyun yoğunluğunu artırarak gemilerin batmasına yol açabilecegini
kanıtlamış. Sonra kalıntılar suyüzüne çıkar cıkmaz ise Gulf
Stream-Körfez Akıntısı denilen akıntıyla yeniden yok oluyor.
Buna ek olarak, çamur volkanları ve patlamalar, gemilerin aniden
batmasını engelleyen suyu etkisiz hale getiren bir su üretiyor ve
gemilerin batması kolaylaşıyor. Bu gaz gemiler kadar uçakları da
etikiliyor.
USGS yayınları bu yayılımın 15.000 yıldır olmadıgını söyleyen tek basım.
Böyle bi yayılım gerçekten yok mu? Ya da insanların ellerin de kayıt mı
eksik?
7. Yok etmeye Yönelik Kasten Saldırılar
Daha akla yakın olmasına rağmen, daha trajik olan kasıtlı yok etme
saldırıları, yedinci sırada yer alıyor. Denizdeki ve uzun süre havada
kalma sonucunda sayısız kazazede gerçeği ne insanların savaşmasının acı
bir sonucu. Flight 19'dan bildigimiz gibi, kasten yapılan bir saldırı
belirtisi ya da herhangi bir ipucu bulunmamakta. Birçok kişi ise o kadar
kayıp geminin ve insanın bu saldırılar sonucunda yaşandıgını
düşünmektedir.
Kasıtlı saldırıyla anlatılmak istenen şey savaşlar ve korsanlıktır.
Dünya Savaşları esnasındaki uçuş kayıtları, sayısız kayıp oldugunu
gösteriyor ve kaydı tutulamayanların ise denizaltılar ya da radarlar
tarafından batırılmış olabilecekleri varsayılıyor. Korsanlık günümüzde
bile denizde yaşanan bir problem . Geçmişte ve günümüzde kayıp
gemilerden sorumlu sayısız gemi kaydı bulunmaktadır, hatta efsanevi
kaptanları Kabasakal öldükten sonra bile.
8.Uzaylıların İnsanları Kaçırması
Uzaylıların insanları kaçırmasının 10 nedenden 8.si olmasının nedeni:
Kaçırma haberleri çok yaygın olsa da, pek de sevilen bir gerçek değil.
Mistik kayıplar hakkındaki bu asparagas 1967 yılında öne çıktı, bunu
yapansa National Geographic Birliğidir. Tabi ki uzaylıların kaçırılması
olayı keisn bir bilgi degil, ama insanlar çoktan uzaylıların insan
kaçırmak için gemilere dadandıklarına kendilerine inandırmışlardı
bile...
Altmışlardaki bu hayali sis, yetmişlere girilmeye başlandıgında
dağılmaya başlamıştı, ama uzaylı fikri 60'lardan sonra da kuşaktan
kuşağa geçen bir hikâye olmuştu.
Steven Spielberg bile bir kurgu filmi yapmıştı, ismi Üçüncü Türün Yakın
Tanıkları : Flight 19 adlı mürettebat Üçgen'de 1945'te kaybolmuştu.
Muazzam bir deniz ve kara araştırması başlatılmış ama araştırma için
depolanan 5 kasa bomba da mürettebatı aramaya çıkıldıgında kaybolmuştu.
Flight 19, 13 kişilik bir ekipten oluşmaktaydı, ama ne mürettebat ne
onları aramaya cıkan 14 insan, ne de kurtarma uçağı bulunabilmişti.
Marsa ışınlanmış olabilirler mi?
9. Zaman Çarpıtılıyor
Haber portalları başka boyutlara kaymaya başladı, ya zaman ve boşlukta
gözyaşları varsa? Bu teori ipucu yetersizliğinden dolayı 9. sıraya
yerlemiş. Bazı raporlara göre son 500 yılda 1.000'den fazla hayat
kaybedildi ve 50'den fazla gemi, 20'den fazla uçak da son yüzyılda
kayboldu. Amerikan Deniz Donanması ve Sahil Güvenlik bölgede anormal
şeylerin oldugunu söylüyor, ama zaman yolculugu?
Bermuda üçgeni en çok karmaşık bölgelerden biri olarak düşünülse de,
hala bu fikir yayılmakta ve tahmin edilen kayıpların sayısı bu nedenle
kesin olarak belirlenemiyor, Donanma'ya göre.
Bermuda Üçgeninin mavi deliklerinin, Uzaylılar dünyaya geçiş yaparken
oluşturdugu kurtdeliği kalıntılarının sonucu olduguna inanıyorlar. Son
zamanlardaki bir başka teori de Rob Mcgregor ve Bruce Gernon tarafından
öne sürülüyor : Elektronik Kurbağa, zamanda yolculuk özelliklerine
sahip!
10. Kayıp Şehir Atlantis'ten Geriye Kalan Teknoloji
Bermuda Üçgeni hakkındaki birçok iddiadan biri de kayıp şehir
Atlantis'in konumu ile Bermuda Üçgeninin konumunun aynı yer oldugu
düşüncesi 10. neden olarak gösteriliyor. Ünlü medyum Edgar Cayce,
1968'de, arkeologların kayıp şehir Atlantis'e Bimini yakınlarında,
Bermuda Üçgeninden bir giriş bulunabilecegini kehanet etmiştir. O
zamanlarda, batmış bir kaya oluşumu Bahamalar açıklarında bulunmuştur ve
birçok kişi bunun kayıp şehir Atlantis'in varlığının kanıtı oldugunu
düşünüyor...
Efsaneye göre, Atlantis şehri kristaller tarafından güçlendirilmiştir.
Bu kristaller günümüzde enerji dalgaları gönderecektir ve bu da uçakları
ve gemileri rotalarından saptırıp kaybolmalarına neden olacaktır.
Komplo Teorisi aynı zamanda, Denizaltı Bölgesi 51 olarak bilinen
sualtındaki askeri güçleri de Bermuda Üçgenindeki kayıplardan sorumlu
tutmaktadır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder